2021. május 2., vasárnap

Jeff Hannemann emlékére

Pont ma nyolc éve, hogy elmentél, Jeff. 

Éppen úgy írom most Neked eme sorokat, mintha a hozzátartozód vagy a feleséged lettem volna, de nem. Egyik sem voltam. Nos, hát akkor miért is ez a 'bizalmas' hangnem? Azért, mert amióta 'megismertelek' (hozzáteszem most gyorsan, hogy a halálod előtt is tudtam Rólad és a banmdádról, tehát 2005-2006 környékén, mikor megvettem az első Slayer kazettámat a Rockpincében, de igazán csak a halálod napja tett ismertté számomra. A hiányod, hogy többé már sajnos nem zenélsz, nem lépsz fel. habár egyetlenegy Slayer koncerten sem voltam, ha visszaforgathatnám az időt, élőben megnéznélek a gitároddal a kezedben és átérezném azt az energiát, amit a színpadon sugároztál. Talán majd az afterlife-ban, mert tudom, hogy Te még létezel és nem csak hamu, ami megmaradt belőled. Habár a tested 'semmivé' lett, a szellemed mindig fent fog maradni, ezt hidd el nekem.
Igaz, ateistának mondtad magad, de van egy olyan gyanúm, hogy a lelked (mert igen, Neked az is van) legbelül tudtad és érezted, hogy az életed nem csak ennyi, hogy megszületsz, élsz és alkotsz, majd eltávozol. Hiszen fennmaradtál. Bizonyítja ezt a sok rajongó, a zenéd, a riffjeid és az álmok, amelyeket a feleséged és a rajongóid látnak Rólad. Ha nem léteznél, nem álmodhatnánk felőled. 
Én biztos vagyok benne, mikor ezen a kései órán írom eme emlékposztot (megtűzdelve majd képekkel) hogy te halhatatlan vagy. halhatatlan és pótolhatatlan, egyszeri és megismételhetetlen, egyedi és utánozhatatlan. De legfőképp, pótolhatatlan. Habár a te akaratod volt, hogy gary Holt kerüljön a helyedre, sajnos, még ő sem volt képes utánozni a Te egyedi stílusodat, mert az kizárólag a Te védjegyed volt és marad örökké.
Ezzel a poszttal nem búcsúzni kívánok Tőled, hoszen te nem mentél el a szó tágabb értelmében, nem hagytál itt senkit, csak mi nem lathatunk, mert nincs meg a szemünk a látásra és ugyanúgy nincs meg a fülünk a hallásra, amiért nem hibáztatsz minket. A kétkedés ebből fakad. Te már túljutottál ezen a fázison, Te már jóval többet tudsz, mint mi, hiszen felébredtél a hosszú álomból és szemed élesebb lett.

'Before you see the light, you must die'

Vajon tényleg ez kellett? Dalszövegeid nem csak a háborúról szólnak, soknak rejtett üzenete van. Néha nem öntötted szövegbe, de aki tudta, meghallotta, amit meg kellett hallania. Az egyik én vagyok, Jeff. Tudom, hogy a lelked mélyén szimbólumokban gondolkodtál, hiszen ha nem így lett volna, nem tudtál volna remek dalszövegeket írni erről. Belül tudtad, felfogtad, csak kívűl, a való világban nem fejezted ki ezt. Vajon egy kőkemény ateista ember tudna ilyent írni?

'Satan's hand begins the end
And frees the world forever'

Erősen kétlem. Igaz, hogy csak a halálod előtt kezdtek felnyílni a szemeid a Látásra, de most már te is egy vagy a Látók között. Sajnos, ezért az életeddel fizettél :( mint mindenki egyszer. 
Én csak abban reménykedem, hogy - megszabadulva a sok szenvedéstől, ami osztályrészedül jutott az életed hátralévő kb. 2,5 évében - most már jobb Neked.
Ezért nem kívánhatok mást, csak békés megnyugvást neked, a feleségednek pedig azt, hogy enyhüljön a fájdalom, amit az elvesztésed okozott.

REIGN IN BLOOD
THRASH IN PEACE
-
URALKODJ VÉRBEN
ZÚZZ BÉKÉBEN






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Kiemelt bejegyzés

Dead emlékére